2022-jeep-grand-cherokee-phev

Új erőforrás a Stellantis palettáján: GME-T6

hirdetés
A GME, az FCA (ma már Stellantis) Global Medium Engine termékpalettájának a neve, a 2018-tól gyártott Wranglerekben a 2.0 literes benzines erőforrás már a GME-T4 modell volt. Először 2016-ban az Alfa Romeo Giuliában láthattuk először, ma világszerte összesen öt modell motorházteteje alatt találkozhatunk vele.
A Jeep tulajdonosok körében, de általában az amerikai autósoknál a downsizing mindig kényes téma volt, a 2 literes erőforrás a Wrangler rajongóknál sem aratott osztatlan sikert. Mint már tudhatjuk, a Grand Cherokee 5. generációja csak hibrid hajtáslánccal lesz elérhető az európai piac számára, és a Wrangler 4xe-hez hasonlóan a rendszer egy GME-T4-hoz párosul.
2021 év végén azonban egy olyan hír került napvilágra, ami talán egy halvány reménysugarat mutat a downsizing felhői mögül. A Stellantis Saltillo engine plant gyárából (ahol jelenleg a teljes HEMI paletta készül) kiszivárgott információk szerint a GME egy új modellel bővül: T6. A soros 6 hengeres 3.0 literes turbófeltöltős benzinmotor egy olyan új erőforrás lehet, ami képes környezetbarát módon a HEMI motorok teljesítményéhez közelíteni. Ha azt a szemüveget vesszük fel, amivel igazán Jeepesek akarunk lenni mondhatnánk, hogy a gyártó megint visszanyúlt a gyökerekhez, ugyanis kétféle teljesítménnyel publikálták az új erőforrást: S.O. (Standard output) és H.O. (High output), ezek a megnevezések először a Wrangler első generációjánál jelentek meg, utoljára pedig a Grand Cherokee második generációjánál. A H.O. a jelenleg ismert adatok szerint 525 lóerő teljesítmény leadására lesz képes. A GME-T6 gyártása hivatalosan 2021 november 22-én el is kezdődött, a tervek szerint 2022 harmadik negyedévétől kerülhet először autóba, méghozzá az új Grand Cherokee-ba! Nyilván helyén kell kezelni az információt, és az amerikai piacon sok más is elérhető hozzánk képest, de a hibrid rendszerrel párosítva talán képes lesz megfelelni a szigorú európai károsanyag-kibocsátás normáknak. Sőt, egy kicsit tovább gondolva a dolgokat, egyszer talán még a Wrangler is megkaphatja ezt az erőforrást, ezzel ismét egy szinttel feljebb kerülne a valaha volt legerősebb Wrangler cím, mivel a jelenlegi legerősebb 392 modell 470 lóerőre képes.