nissan-peter-karl-eastland

Prémium érzékszervi élményt kínál a legújabb Nissan

hirdetés
A frissen vásárolt járművek jellegzetessége az újautó-illat – jellegzetessége, de nem feltétlenül éke. A luxuskategóriában azonnal felismerhető, védjegyükké nemesített illatkompozíciókkal ejtik rabul ügyfeleiket a gyártók. A megfizethető márkáknál ezzel szemben gyakran csak tisztaságszag, kevésbé szerencsés választáskor a műanyagok erőteljes kipárolgása jelzi, hogy mi vagyunk a gépkocsi első használói. A Nissan egyike azon kevés piaci szereplőknek, akik a prémiumszegmens példáját követve arculati elemként tekintenek az utastér illatára: a cég európai műszaki központjában külön kis csapat foglalkozik azzal, hogy a márka gyártmányai minden érzékszerv számára maradandó, örömteli élményt nyújtsanak. A harmadik generációs Nissan Qashqai az ő tevékenységükben is új korszakot vezet be.
Peter Karl Eastland hivatalos munkaköri leírását tekintve illatkiértékelő főmérnök. Nyolcfős stábjának eddigi munkáit mindenki ismeri, aki az elmúlt években Nissant vásárolt: nekik köszönhetjük azok jellegzetes szalonillatát. Legutóbbi megbízásuk minden eddiginél összetettebb volt, és magasabb színvonalat célzott meg, mint valaha: a vadonatúj Nissan Qashqai személyiségéhez illő illatkompozíciót kellett megalkotniuk.

„Az ízlés, a preferencia változhat, az illat azonban állandó marad, ezért amikor arra törekszünk, hogy minden téren tökéletes érzékszervi élményt kínáljunk ügyfeleinknek, kiemelt figyelmet kell fordítanunk az orra. A beltér megalkotásánál olyan anyagokat kell választanunk, amelyek külön-külön és együtt egyaránt optimális hatást érnek el” – mondja a fiatal szakember, aki vegyészdiplomáját kriminalisztikai mesterfokozattal erősítette meg, így tudományos ismeretekkel képes megtámogatni rendkívül érzékeny szaglását.
Pályafutásának egyértelmű csúcspontja a Qashqai: ahogy az összeszerelési minőségre, a felhasználóbarát technológiákra kiemelt figyelmet fordított a Nissan, úgy az autó illatképét is minden eddiginél szigorúbban, különösen magas elvárásokhoz igazodva tervezték meg. A fejlesztési fázisban hónapokon át dolgoznak azon, hogy kiértékeljék az autóhoz választott nyersanyagok és vegyszerek alkalmazhatóságát, a kárpitanyagoktól a ragasztókon át a műanyag komponensekig. Az a bizonyos újautó-illat ugyanis nem pusztán a gyártási folyamatból ered, minőségét pedig szubjektív és objektív eszközökkel lehet mérni.
Peter, aki kisgyermekként figyelt fel különleges szaglóérzékére, munkatársaival közösen különböző környezeti hatásoknak teszi ki a kiválasztott anyagokat, hiszen a hőmérséklet, a napsütés és egyéb tényezők hatására megváltozhatnak azok kémiai tulajdonságai – és ezzel együtt az illatuk is. Az új opciók bevezetésével elkerülhetetlen, hogy egy-egy kísérleti anyag fennakadjon Peterék rostáján: ilyenkor az ő feladatuk megállapítani, hogy milyen alternatív anyagösszetétellel őrizhető meg a gondosan megkomponált Nissan-illat.
„Munkaköröm fontos része, hogy minden döntésünknél az ügyfél érdekeit tartsuk az előtérben. Ha az autó bármely alkatrészét megváltoztatják, az hatással lehet az illatára, ezért a módosítás hatékonyságának elemzése során ezt a szempontot is figyelembe kell vennünk” – árulja el a szakember, aki munkája során gyakran konzultál Japánban és Észak-Amerikában dolgozó kollégáival. Együtt dolgozták ki a Nissan-illat globális mérési szabványait, ami tovább bonyolítja a feladatait, hiszen egy-egy világszerte forgalmazott típus esetén jelentősen eltérő kultúrköröket, elvárásokat és szokásokat kell egyszerre kielégíteniük.
Peter öt éve vezeti a laboratórium munkáját, és bár mindig is rajongott az autókért, munkakörében nem ezt tekinti a legnagyobb ajándéknak: „Rendkívül okos emberekkel dolgozom együtt, akik szakterületük legjobbjainak számítanak. Rengeteget tanulunk egymástól, amint közös erővel igyekszünk a legapróbb feladatokat is tökéletesen megoldani. Rajtunk is múlik, hogy a piacra kerülő új Nissanok büszkeséggel, elégedettséggel töltsék el tulajdonosaikat, ahányszor csak helyet foglalnak az autóban.”

Peter Karl Eastland erőfeszítéseinek eredményeit személyesen is megtapasztalhatjuk a CarNet Auto-Fort bemutatótermében, ahol már megtekinthető, megtapogatható és megszaglászható a vadonatúj Nissan Qashqai