Hírek

Ilyen autót válassz, ha családod van

Egyterűk és más remek családi autók a CarNetnél

Sok autó elvérzik a kisebb és nagyobb családok igényeinek szorításában, de elektromos hajtással, benzines hibridként és dízelmotorral is vannak kiváló családi autók. Ezek közül gyűjtöttünk most össze ötöt különböző hajtásmódokkal.
Régebben a családok tömegével vásárolták újonnan az egyterűeket, és cégautóként is sokan választották ezeket a praktikus modelleket. Mára nagyon megritkult a választék, szinte nagyítóval kell keresni, hol kapni még egyterűt. Mivel a legtöbb autómárka leállt a gyártásukkal, olyan belső égésű motoros autókat is bemutatunk a CarNet Csoport márkakereskedéseiből, amelyek egyterű helyett is jól beválnak családi autóként.

Nem dízel és nem benzines, de van Renault Scénic!

Eltűnt a Citroën C4 Picasso, a KIA Carens és a Mazda5, rég nincs már Nissan Almera Tino, hiába keressük a Toyota Corolla Versót, a Fiat Multiplát vagy a VW Tourant, az Opel Zafirából meg kisbusz lett.

A kompakt egyterűeket kiveszés fenyegetné, ha a Renault nem folytatná 28 év után is a Scénic gyártását, új alapokra helyezve a rendkívül sikeres családi autót.
Maga a név 33 éve létezik a Renault-nál, 1991-ben azt a tanulmányt jelölte, amely megelőlegezte az első európai kompakt egyterűt, az 1996-ban bemutatott Mégane Scénicet. A második generáció 2003-ban érkezett, a harmadik 2009-től volt piacon, és 2016-ban adta át a helyét a most kifutó negyedik nemzedéknek.

4,47 méteres autó a Scénic ötödik generációja, amely a 2024-es Év Autója díj egyik esélyese, mert a tekintélyes zsűri döntése alapján bent tudott maradni a hét típusra szűkített mezőnyben. Az elektromos hajtásra váltó Scenic E-Techből csak ötszemélyes lesz, a harmadik hátsó üléssoros Grand Scénic nem kap utódot. A csomagtartó családi autóhoz illően tágas, 545-1670 liter között variálható a hátsó üléstámlák lehajtásával. Az ülések nem lesznek előre-hátra mozgathatók.
Újrahasznosításban nagyot megy az új Scénic, mert a szőnyegek alapanyagának több mint fele egykor műanyaghulladék, PET-palack volt.

A műszerfal alapanyagának 80 százaléka újrahasznosított polipropilén. Az élőben kellemes tapintásúnak ható ülésszövet anyaga is újrahasznosított, kárpitozástól függően akár a szálak 100 százaléka reciklált lehet, többek között régi biztonsági övekből származnak.

A bőrhatású kormányborítás független a vágóhidaktól, a kormánykerék bevonata felerészben növényi eredetű.
Akárcsak a Zoé és a Megane E-Tech villanymotorja, a villamos gép itt sem tartalmaz ritkaföldfémeket, amivel mérsékelhető az előállításukkal járó környezetszennyezés. Az akkumulátorfejlesztés olyan gyors, hogy a nemrég piacra dobott elektromos Megane telepeinél hat százalékkal jobb a következő Scénic akkucelláinak energiasűrűsége, tehát arányaiban több energiát képes tárolni a nagyfeszültségű akkumulátor. A nikkel-mangán-kobalt (NMC) akkumulátorokat az LG szállítja az autóhoz, előállításukat nem terheli kínai szénerőművek súlyos emissziója.

Az akkukapacitás 60 vagy 87 kilowattóra lehet. Az egyik 288 cellából épül fel, itt 24-24 cellát rendezett a gyártó 12 modulba, a másik akkuban 16 modulban van 12-12 cella, ez összesen 190 cella. A kisebb akkuval az autó 430 km-t tehet meg két töltés között, utóbbival akár 625 kilométeres hatótávolságra képes, mindkét esetben a hivatalos WLTP-ciklus szerinti méréssel.
7 vagy 22 kilowattos lehet az autó váltóáramú fedélzeti töltője. Hosszabb utakon a gyors továbbhaladást 130, illetve 150 kilowattos egyenáramú villámtöltés szolgálja. Az elsőkerék-hajtású, a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség CMF-EV padlólemezére épülő autó villanymotorja 170 vagy 218 lóerős az akkumérettől függően. A hajtó villanymotor forgatónyomatéka 280, illetve 300 Nm.

Amikor az új Renault Scénic E-Tech 30 km/óra alatti sebességgel suhan, a csendes autók kötelezően kibocsájtott külső zaja nem holmi fehér zaj, hanem Jean-Michel Jarre által komponált zene. Ugyanő alkotta meg az autó belső hangjait is. Az elektromos Renault Scenic E-Tech 2024 közepén jelenhet meg a CarNet Csoport budapesti és budakalászi szalonjaiban.

Ideális családi autó a két Tourneo Connect

Kombinak túl magasak, MPV-nek nem igazán neveznénk őket és a modulegyterű kifejezés sem közérthető. Ám amilyen nehéz besorolni, annyira sok értéke van ennek az autókategóriának. A furgonokból domesztikált családi autókra gondolunk, ezek az autók a Citroën Berlingótól a FIAT Doblón és a Renault Kangoo-n át a Toyota Proace City-ig hű társai magyar családok tízezreinek.
Ebben a kategóriában az egyik legfejlettebb és legújabb autó a Ford Tourneo Connect. A Tourneo mindig a személyautó verziók jele a Ford nagyterű autóiból. A Tourneo Connectet kétféle hosszban értékesítik munkatársaink a CarNet Auto-Fort budapesti, valamint a CarNet For-Top győri, soproni és tatabányai autószalonjaiban.

4425 milliméter a normál verzió hossza, nagyjából ekkorák a kompakt autók, a Focus kategóriatársai. A bámulatos térkihasználással a csomagtér a gyári adatok szerint 1029 literes, ami az ülések ledöntésével 1838 literre nő.
Ügyfeleink egyik kedvenc extrája az autóban a külön nyitható hátsó szélvédő, ami megspórolja a vesződséget az ötödik ajtó nyitásával, ha valaki nagyon ránk állt.

Mind a normál, mind a hosszú kivitelhez rendelhető harmadik üléssor, cikkünk megjelenésekor kerekítve 419 000 forintért. A tágas fejtérnek köszönhetően a Ford Tourneo Connectben ezek az ülések nem kisgyermekekre szabott pótszékek.
Nagyjából a Mondeo méreteit éri el a 4825 milliméteres Ford Grand Tourneo Connect. A nyújtott modellben hét személlyel autózva is adott 322 liternyi csomagtartó, ami két üléssorral 1287, csak az első üléseket használva 2620 literes.

Aki lemond a harmadik sori ülésekről, az ötüléses Grand Tourneo Connectben még több helyet tölthet meg a család a hobbi és a munka térigényes eszközeivel. Az 1529-2761 literes csomagtere kisbusztól is tisztességes volna.
Igazán intelligens a belső tér, ahol az Euro NCAP mérvadó töréstesztje szerint kiemelkedő biztonságban utazhatunk. Az első utasokat elválasztó központi légzsák is vigyáz ránk.

A jobb első ülés összecsukható, mindkét első ülés alatt van tárolórekesz. Elegáns a 10,25” képátlójú digitális műszerfal és kiváló funkció az érintőképernyős telefon-tükrözés.

Az AndroidAuto és az Apple CarPlay – felszereltségtől függően – vezetéken vagy wifi-kapcsolattal futtatható.
Nincsenek sem háromhengeres, sem nagyon kis hengerűrtartalomból sok lóerőt kihozó motorok az autóhoz. A takarékos négyhengeresek közül a benzines turbómotor 114 lóerős és 1498 köbcentis, az EcoBlue dízelmotor 1968 köbcentiméteres és 122 lóerőt ad le. A nyugodt autózást a 2+3 évre vagy 150 000 kilométerig érvényes Ford Extra Garancia szavatolja.

Peugeot 5008 – Hét ülés, felár nélkül

Úgy alakult a munkamegosztás a PSA-csoporton belül, hogy az egyterűek elsőként a Citroënhez kerültek, és a nagy 806 és 807 után a Peugeot csak az első 5008-cal szállt be a kompakt egyterűk közé, öt vagy hét üléssel.

A jelenlegi 5008 már nem egyterű, hanem SUV, ám a kategóriaváltás semmit nem vett el belső értékeiből és kiváló variálhatóságából.

4641 x 1844 x 1646 milliméteres karosszériájával az 5008 jóval kompaktabb és könnyeben leparkolható autó annál, amit markáns, tekintélyes külseje sugall.
Mivel a tengelytávolság 2840 milliméter, az utastér rendkívül tágas, és a hosszirányban állítható középső ülésekkel, illetve a frappáns mechanizmussal gyorsan kinyitható és lecsukható csomagtéri ülésekkel könnyedén variálható. Ha mind az öt hátsó ülést síkba fektetjük, 1940 literre növelhető a csomagtartó.
A legjobban felszerelt 5008-asok zseniális vonása a ledönthető utasoldali üléstámla, amivel különösen hosszú tárgyakat, SUP-ot, lécet, lapra szerelt bútort, létrát vihetünk szabályosan, lezárt csomagtérfedéllel. Az átgondolt utastérben összesen 38 liternyi tárolóhelyet használhatunk az ajtókban, az első ülések között és sok egyéb helyen.
Mechanikus összkerékhajtást nem kínál az 5008 alapjaként választott EMP2-es padlólemez, de a 236 milliméteres hasmagassággal az autó sok kalandban társunk lehet bakhátas utakon járva, mezőkön átgurulva.

A kapitányi üléshelyzetből jól áttekinthető a forgalom, és az emelt üléspozíció biztonságosabb is, mert az oldalról ütköző autó nem elsősorban a mellkasunkat veszélyezteti, hanem a lábunkat.

Újdonság lesz az 5008 hajtásláncai között az öntöltő hibrid rendszer a Hybrid 136 e-DSC6 orrában.
Itt 48 voltos rendszer működik 22 lóerős és 51 Nm nyomatékú villamos géppel, bruttó 0,9 kilowattórás kapacitású lítiumakkumulátorral és 136 lóerős teljesítményű, 250 Nm nyomatékú benzines turbómotorral. Az automatikus sebességváltó hatfokozatú. A másik két motor az ismert 1,2 PureTech benzines és az 1,5 BlueHDi dízel, egyformán 96 kW vagy 131 lóerős csúcsteljesítménnyel. Előbbi hatfokozatú kézi vagy nyolcfokozatú automatikus váltóval társítható, a páratlanul takarékos dízel csak az utóbbival.

2024-ben várható a harmadik generációs 3008 érkezése, de az 5008 tartja stabil helyét a kínálatban. A nagyobbik SUV kiforrottságával és átgondoltságával kiváló ár/érték arányt és nagyon magas használati értéket nyújt, amiről személyesen is meggyőződhetnek a Győrben és a Tatabányán, illetve a fővárosi Váci úton és Csepelen található márkakereskedésünkben.

Mazda CX-80 – Feljebb lép a Mazda

Míg a Hyundainak ott a Santa Fe és a Nissannak az X-Trail, a Mazda európai kínálatában jelenleg nincs ötnél több személyes terepjáró. Ezen a helyzeten a három üléssoros, 5+2 személyes CX-80 változtat majd. A CX-60 nagy testvéréből várhatóan idén nyáron jönnek meg az első autók a győri CarNet Rieglerhez, illetve a Mazda Mirai észak- és dél-budai szalonjaiba. A választékbővítéssel az európai kínálat struktúrája az észak-amerikaihoz igazodik, ahol az ötszemélyes CX-70-nel és a nyolcüléses CX-90-nel már adott ez a felállás. Ezeket az aszfaltterepjárókat az európainál szélesebb karosszériájuk miatt hívja másképp a Mazda.
Egyelőre nem közölte a hazai importőr a végleges motorválasztékot, de valószínűleg a négyhengeres benzines motorú CX-60 külső töltésű konnektoros hibrid hajtása és mindkét dízel megtalálható lesz benne. A 3283 köbcentis dízelmotorok különlegessége a soros hathengeres felépítés és az elosztásvezérelt szegénykeverékes öngyulladás.
A megoldás lényege a fogyasztást csökkentő szegénykeverékes üzemmód kiterjesztése az alacsonyról a közepes terhelési tartományba. Ezt szolgálja a több adagban, ezredmásodperces pontossággal befecskendezett gázolaj és a tojás formájú dugattyútetővel kettéosztott gázolaj-levegő keverék.

Az égést a dugattyúk kialakítása tökéletesíti, segítve a dúsabb keverék begyújtását és a lángfront továbbterjedését az égéstérben. Az öntött alumínium helyett kovácsolt acél dugattyú is jelzi, mennyire más konstrukció ez, mint az átlagos dízelmotorok.
Arról egyelőre nincs információnk, hogy a CX-80-ból is lesz-e tisztán hátsókerék-hajtású modell a szerényebb teljesítményű dízellel, illetve hogy a várhatóan csekély kereslet miatt megkapja-e a sorhatos benzines szívómotort.

FIGYELEM: mivel a Mazda még nem mutatta be a CX-80-ast, a képeken a nagyobb CX-90 szerepel illusztrációként.

Toyota Highlander – Fent, fent, legfelül

Három nemzedéken át Európában is jelen volt a Toyota Previa, a márka nagy egyterűje, amelyből egy ideig nyolcüléses is elérhető volt. A nagyméretű MPV (Multi Purpose Vehicle) helyét a Toyotánál is más családi autók vették át, a Land Cruiser modellcsaládon innen a Higlander a legnagyobb közülük. Hosszúsága 4966, szélessége 1930, magassága 1755 mm, tehát igazán tekintélyes autó, amit sokkal drágább terepjárókkal sem lehet leárnyékolni.
Itt a harmadik üléssorban nem pótülések vannak, teljes értékű ülések hajthatók elő a padlóból. Ha nincs rájuk szükség, a 658 literes csomagtartó temérdek csomag elnyelésére képes, ha pedig ketten indulnak expedícióra vagy vágnak bele költözésbe, 1909 literre növelhető a csomagtartó a középső ülések lehajtásával. A középső üléspad 18 centis sínen csúsztatható.
Olyan sok beállítási lehetőséget ad az autó, hogy nehéz olyan ötlettel előállni, amire a Highlander ne adna azonnal akár több jó választ is.

Észak-Amerikából érkezik hazánkba a Highlander, a Toyota Comfort, Prestige és Executive felszereltséggel importálja a nagy vízen túlról. Mindhárom kivitel igen gazdagon felszerelt, akár 11 hangszórós, prémium JBL-audiorendszerrel, panoráma-üvegtetővel, digitális belső visszapillantóval és légkondicionált első ülésekkel is ellátható.
Állórajttal az autónak 8,3 másodperc elég 100-ig, 248 lóerő az összesen három villamos géppel működő full hibrid hajtásrendszer csúcsteljesítménye. A benzines motor Atkinson-körfolyamat szerint dolgozik, nincs turbófeltöltője, a termikus hatásfoka kiemelkedő. Az egyik villanymotor áramfejlesztőként működik gázelvételkor és fékezéskor, valamint újraindítja a benzinest az alapjárati motorleállítás fázisaiból. A másik az első kerekeket hajtó villanymotor. A harmadik villamos gép hátul van, mert a Highlander összkerékhajtása intelligens és súlytakarékos konstrukció. Az AWD-i rendszerben a hátsó kerekek hajtását elektromos motor végzi, segítve az elindulást és az autó kikecmergését szorult helyzetekből.
Más hibrid autókkal ellentétben a Toyota Highlander vontatójárműként is megállja a helyét, 2000 kilogrammos fékezett utánfutót húzhat. Munkatársaink szeretettel várják Önöket a CarNet M5 tatabányai és budapesti márkakereskedéseiben, hogy bemutathassák a Toyota családi autóit, köztük a full size Highlandert, és tájékoztassák ügyfeleinket az autó aktuális rendelhetőségéről.
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely