Nincs még egy olyan autó, mint a villanyos Musso

Nincs még egy olyan autó, mint a villanyos Musso

hirdetés
A tisztán elektromos pick-up ugyanúgy fehér holló Magyarországon, mint az önhordó karosszériás pick-up. A kettő együtt pedig végképp egyedülálló ajánlattá teszi a KGM Musso EV-t.
Amikor a KGM (leánykori nevén Ssangyong, bár mostanra ezt talán már tudják olvasóink) idén nyáron bemutatta a Torres Hybrid szabadidőjárművet, röviden említést tett a márka soron következő újdonságáról. Ez mostanra megérkezett, és olyan friss jelenség a piacon, amellyel ritkán találkozni: a Musso EV ugyanis saját kategóriát teremt.

Európában korábban léteztek ugyan önhordó karosszériás platósok, ám azokat kis kategóriás személyautókból alakították át, szimplafülkések voltak, és így sem kínáltak jelentős szállító kapacitást. Ezzel szemben a Musso EV 5160 mm-es, azaz alig egy arasszal rövidebb, mint az átlagos európai pick-upok, köztük mértékadó márkatársa, az 5404 mm-es Musso Grand. Platója egészen pontosan két négyzetméteres, az oldalfalak magassága meghaladja a fél métert.
Olyan pick-upot nem láttunk még, mint a Musso EV, de személyjárművet már igen: a Musso EV a Torres EVX átalakított (470 mm-rel nyújtott tengelytávú) fivére. Ez azonnal szembeötlő, ha a meghatározó elemeket – pl. orrkialakítás, fénykarakter, vezetői környezet – tekintjük. A lökhárítókat ugyanakkor robusztusabbra rajzolták (a két piros betét stilisztikai telitalálat!), a kerékíveket fekete burkolat védi a sérüléstől, és természetesen a far kialakítása is egyedi.
kgm-musso-ev-carnet-hir-9
Az említett cockpit kettő darab, egyenként 12,3 colos digitális kijelzőből, sajátos formájú, kerek helyett hatszögletű kormányból, és bőségesen mért tárolóhelyekből áll. A hasonlóság nem merül ki a külsőségekben, hiszen a Musso EV ugyanúgy tisztán elektromos hajtást kapott, mint a Torres EVX. Ez a modell másik különlegessége: Európában ma még csak bontogatják szárnyaikat az elektromos pick-upok, az észak-amerikai gyártók ezirányú lelkesedése nem gyűrűzött be hozzánk.
Az akkumulátor formátuma ugyanaz, mint a Torres EVX esetében – keskeny lítium-ion-cellák sorakoznak a házban, szorosan egymás mellé beépítve –, de a kapacitás 73,4-ről 80,6 kWh-ra nőtt. Erre egyrészt a nagyobb (3150 mm-es) tengelytáv miatt kínálkozott lehetőség, másrészt szükség is volt rá, hiszen a szabadidőjárműnél egyedüliként rendelhető, egy villanymotoros, elsőkerék-hajtású kivitel mellett a Musso EV két villanymotorral, négy hajtott kerékkel is elérhető. Utóbbinál mindkét tengelyre ugyanaz a 207 lóerős (152 kW), 330 Nm-es elektromos gépet szerelik, mint ami a FWD változatot (és a Torres EVX-et is) hajtja.
A középkategóriás családi szabadidő-autó igazi univerzális jármű, amely városi használatra éppúgy ideális, mint hosszú távú utazásokra – utóbbiban a 462 km-es hatótávolság mellett a nagy sebességű egyenáramú gyorstöltés lehetősége is szerepet játszik.

Noha nagyobb akkumulátorával a Musso EV is partner abban, hogy messzire utazzunk vele (a vegyes üzemű hatótávolság hajtásképlettől függően 419, illetve 379 kilométer), elsősorban olyan életmódfüggő feladatok hatékony végrehajtásában tündököl, ahol terebélyes, de nem túl nehéz rakományt – mondjuk sporteszközöket, kerékpárokat, kajakokat, siklóernyőket, stb. – kell eljuttatni a szabadidős tevékenység helyszínére: patak partjára, hegy csúcsára, ösvény kezdetére.
Ebben partner a 18,1 centiméteres szabad hasmagasság, az összkerékhajtás és a nagyszilárdságú karosszériaszerkezet. Valódi kemény terephasználatra természetesen továbbra is az alvázas Musso Grand jelenti az optimális megoldást, önhordó szerkezetével és igényes futóművével viszont a Musso EV magabiztosabban, kényelmesebben és csendesebben mozog aszfaltúton, a táborhelyhez vagy nyaralóhoz vezető pár száz méternyi földúttal vagy benőtt ösvénnyel viszont vidáman megbirkózik.
Ha pedig egyszer célba ért, egy klasszikus dízelmotoros pick-upnál százszor több értelme van. Álló helyzetben áramforrásként használható, méghozzá jelentős kimenő teljesítménnyel – nevetve (ráadásul tisztán és csendesen) üzemeltethetünk róla grillsütőt, sátorfűtést, hűtőszekrényt vagy kompresszort, ráadásul újra és újra feltölthetjük elektromos kerékpárjaink akkumulátorát, ha lemerültek az egész napos portyázásban.
Szintén a szabadidős felhasználásra utal az olyan apró részlet, mint a lehajtható hátfal belső burkolatába mélyesztett, dupla pohártartó. A Musso EV ráadásul a legváltozatosabb igényekhez tud alkalmazkodni, vastag tartozékkatalógusában a tetőre, a platóra vagy a platóba szerelhető tárolási és szállítási megoldásokat, a terephasználatot támogató fenékvédő lemezeket, változatos lágy és kemény platófedeleket és több tucat egyéb kirándulós kiegészítőt találunk. Vagy csak olyan optikai elemeket, amelyek még inkább tekintélyt parancsoló, még sportosabb megjelenést kölcsönöznek az autónak.
A Musso EV 2025 októberétől rendelhető Magyarországon, mindkét hajtáslánc-opcióval, két felszereltségi szinten, plusz a Black Edition limitált kiadással. A Style verzió induló ára 17 499 000 Ft, amelyből bevezetéskori kedvezményként egymillió forintos engedményt ad az importőr. A Premium kivitel felára 1,5 millió Ft, a Black Editionért ezen felül további egymillió forintot kell kifizetni. Az összkerékhajtás mindhárom felszereltségi szinten 1 499 000 Ft-os többlet költséget jelent. A további részletekért keresse a CarNet For-Top munkatársait a tatabányai bemutatóteremben.