Igazoltan a legtisztább a Kangoo

Igazoltan a legtisztább a Kangoo

hirdetés
Az új autók környezeti kompatibilitását vizsgáló független szervezet, a Green NCAP összeállította 2023 legcsekélyebb emissziójú újdonságainak a listáját. A legjobbak között a Renault Kangoo E-Tech is helyet kapott.
Az autóipari szövetségek, minisztériumok és autóklubok közös fellépésével létrehozott Green NCAP azt szeretné elérni a környezetszennyezés terén, amit társintézménye, az Euro NCAP tett a járművek biztonsága terén.

Mértékadó, független és tudományos alapú minősítésekkel tájékoztatják a vásárlóközönséget arról, hogy a piacra újonnan érkező járművek a valóságban mennyire tiszták vagy szennyezők, így lehetővé téve, hogy a potenciális ügyfelek a hirdetéseken túl tekintve, tényszerűen tájékozódjanak az iparág pillanatnyi helyzetéről.
A Green NCAP most méretosztályonként összegezte az év során megvizsgált modellek teljesítményét, és minden méretosztályban győztest hirdetett – a kis méretű buszlimuzinok között így a Renault Kangoo állhatott a dobogó tetejére. A szervezet munkájának fontos tanulsága, hogy az elektromos hajtáslánc önmagában még nem garancia a környezetbarát működésre; ugyanakkor az alapos elemzésekből az is kiderül, hogyan lehet az egyik villanyautó környezetbarátabb, mint a másik.
A szervezet három fő tényező alapján állapítja meg egy modell összesített „zöld osztályzatát.”

Figyelembe veszik a környezetet romboló emissziókat, az egészségkárosító kibocsátásokat, valamint az energetikai hatásfokot, ami a használati költségekkel áll egyenes arányban.

Ezek jelenleg azonos súllyal nyomnak a latban az összpontszám kialakítása során. A Green NCAP elkezdte ugyan vizsgálni a járművek teljes élettartamára vetített emissziós szintet, ami többek között a gyártással, az energia előállításával és a hulladékfeldolgozással kapcsolatos károsanyag-kibocsátásokat is vizsgálja, ezt azonban egyelőre nem veszik figyelembe a modellek összesített értékelése során.
Ami a Renault Kangoo-t illeti, a Green NCAP nagyra értékelte a jármű fokozott célszerűségét, ami végső soron az energia hatékony felhasználását eredményezi. A mindössze 45 kWh kapacitású akkumulátor ideális társítás a városi szállítási feladatokra optimális modellhez: egy nagyobb akkumulátor feleslegesen növelte volna a jármű tömegét és ezzel az energiafelhasználását, ugyanakkor a nagyobb hatótávolság nem jelentett volna praktikus előnyt. A szervezet által elvégzett mérések szinte pontosan megegyeztek a gyártó által homologizált értékkel, ami kiszámíthatóvá és tervezhetővé teszi a Renault Kangoo E-Tech használatát.