Peugeot Rifter

Peugeot Rifter

hirdetés

Teleülve is használható egy hétszemélyes autó?


Peugeot Riftert, Citroën Berlingo-t, Opel Combo hármasikreket már tengernyi létező variációban próbáltunk, ezúttal a normál hosszú tengelytávú, erősebb dízelmotoros, kéziváltós Rifter vittük el egy hosszabb útra, hátuljában elméletileg hét, gyakorlatilag viszont viszont csak hat darab üléssel. Mert egyet kiszedtünk.  Milliószor leírtuk, a PSA azonos alapjaira épülő de háromféle márkaemblémával is kapható tolóajtós családi egyterűje haszonjárműként kezdett, így nem meglepő a dobozforma, és a magas hátsó rész, illetve a tolóajtók.
Image
Image
De hogy mégis emészthető legyen a forma, megkapta a Peugeot-k jellegzetes arcát, nagy oroszlánnal, érdekes hűtőmaszkkal. Hossza az L2-es felállásban 4753 milliméter, szélessége 2107 mm, magassága pedig 1882 mm. Ezzel a mérettel még városban sem problémás vele az élet, a legtöbb, átlagos autóval elfoglalható parkolóhelyre be lehet vele állni. A tetejére azért érdemes odafigyelni, mert tetősínnel még pár centivel magasabb az autó. A hasa alatt, illetve a kerékjáratokban lévő műanyagoktól kicsit karcsúbb a forma, és elöl hátul vékony ezüst csík is húzódik alul. Hátsó ajtaja egy óriási, felfelé nyíló ajtó, amiben a hátsóablak külön is felnyitható, ha nincs elegendő hely a teljes ajtó nyitásához, vagy csak pár apróságot kell bedobni hátra.

A Peugeot Rifter utastere aránylag egyszerű, mindent kemény műanyagok borítanak, mindössze a halványkék színezés oldja egy kicsit az egyhangúságot. A tér viszont hatalmas, amit még jobban kihangsúlyoz a kicsike, alacsonyan lévő kormány. Bemutatásakor még kicsit szokatlan volt a hasmagasságban lévő, játékméretű kormány, de azóta már megszoktuk, megszerettük ezt a fura, de jól használható, okos megoldást. A kormány nem takar ki semmit a magasra került, hagyományos mutatós műszerekből, vannak pohártartók, apró rekeszek a középkonzolon, majd a két ülés között a szintén magasra került váltókar alatt is bődületes méretű üreg várja a kacatokat. De van fiók az ülés alatt, lehet pakolni a fejmagasságban lévő polcra, vagy éppen a hátsó üléssor lábterében lévő titkos rekeszekbe is. Utóbbiak idétlen formája miatt túl sok dolgot nem nyelnek el, de amit nem szeretnénk szem előtt hagyni, annak itt jó helye lesz.
Image
Image
Hátra két tolóajtón keresztül lehet bemászni, ahol kényelmes, három különálló ülés várja az utasokat. Van leengedhető oldalablak, árnyékoló és kihajtható asztalka is, leghátra, a harmadik üléssorba pedig az előzékenyen a padlóba lapuló második sori székeken keresztülmászva lehet beülni. A leghátsó sorban is van pohártartó és 12 voltos csatlakozó, hogy az ide száműzött utast se ölje meg az unalom autózás közben.

Három gyerekkel és egy lassan nagykorú Mazdával a hátunk mögött, elméletben nekünk is érdemes elgondolkodni egy állami kedvezményes hétüléses beszerzésén. Persze mindebből leginkább a katalógusok előtti merengés a reális, nem egy állami támogatással és kedvezménnyel is 4,3 millióba kerülő új autó. De mivel a merengés ingyen van, az úton legalább azt sikerült kideríteni, hogy kell-e a hosszabb tengelytávú kivitel a 360 ezer forintos felárért, ha három gyerekkel akarjuk megtömni az autót és néha magunkkal vinnénk a Nagyit is. Mint ahogy most is tettük.

A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2020/02/09/peugeot-rifter-2/