nissan-juke-inside

A Nissan megfejtette a vidám autózás titkát

hirdetés
Széles körű közvélemény-kutatást végzett az európai autósok körében a Nissan arról, hogy mi idegesíti őket a legjobban a volán mögött, illetve hogy mi az, ami valódi élménnyé tehet egy utazást. A felmérés eredményeiből mindannyian tanulhatunk.
Bizony, stresszes korban élünk. Hogy kire milyen mértékben, és élete hány helyszínén nehezedik lelki teher, változó, de a legszerencsésebbek sem tagadhatják, hogy a közlekedés különösen nagy próbatételt jelent idegrendszerünknek. Mivel a feszült autóvezető nem boldog autóvezető, a Nissan Európa öt legnagyobb újautó-piacán széles körű felmérést végzett, hogy megtudja, mi dühít fel, ejt kétségbe, ábrándít ki bennünket a legjobban.
Az autósok egybehangzóan emelték ki a nem biztonságos vezetést és a telefonhasználatot mint az autóban utazók közötti feszültség forrását. Száz autósból negyvenötre rászólnak utasai, ha kézbe veszi a telefont – tegyük hozzá, teljes joggal! Harminckilenc százalékuk a veszélyes előzések, harmincöt pedig a későn kezdett lassítás miatt szokott összeveszni útitársaival, és akkor még nem beszéltünk a többi autósról, akiket közvetlenül veszélyeztet felelőtlenségével. Az utasok azt is utálják, ha hirtelen fékez (33%) a vezető, vagy nem tartja be a követési távolságot (32%).

Amellett, hogy egyetért velük, és elítéli a felelőtlen, agresszív vezetési stílust, a Nissan leginkább autói megfelelő felszereltségével tudja enyhíteni a feszültséget. A márka minden személyautójához elérhető ütközéselkerülő, sávban tartó, holttérfigyelő technológiák kiküszöbölik a feszültségek emberi okait. Ha pedig az autó segít megoldani azokat a helyzeteket, amelyekből a legnagyobb veszekedések születnének, már nincs más hátra, mint hogy utazás közben fenntartsuk a nyugalmat.
Ebben minden harmadik autósnak (37%) segít a navigációs rendszer.  Majd’ ugyanennyien (34%) gondolják úgy, hogy a távolságtartó tempomat hatékony stresszkezelési eszköz, de említették még a kézből telefonálás legjobb ellenszerét, a kihangosító berendezést (33%) is. Szintén alkalmasak a nyugalom fenntartására az olyan vezetőtámogató technológiák, mint a Nissan által az elsők között bevezetett, madártávlati panorámakamera, amely a manőverezést teszi feszültségmentes gyakorlattá.
És persze – hogy is maradhatott a végére? – ott a zene. Az autósok szerint ez a legeslegfontosabb összetevője (55%) az élvezetes utazásnak – már persze azután, hogy a sofőr biztonságosan vezet (59%.) Kétszer annyira fontos, hogy jó dalok szóljanak az autóban, mint hogy gyorsan találjunk egy szabad parkolóhelyet (24%). Zene és zene között is van azonban különbség: minden harmadik autós (32%) szerint meg kell találni a módját, hogy minden utas a kedvére való zenét hallgathasson. A Nissan ezért fejlesztette ki a Bose Personal rendszert, amely modelltől függően a vezetőülés vagy mindkét első ülés fejtámlájába integrált hangszórókkal gondoskodik arról, hogy a sofőr diszkréten, de tökéletes minőségben élvezhesse kedvenceit.