Új Hyundai i10

Új Hyundai i10

hirdetés

Ezt az autót árengedmény nélkül is megveszik.


Más márkák szinte menekülnek ebből a kategóriából, a Hyundai viszont új városi kisautót mutatott be háromféle benzines motorral. A harmadik generációval az i10 végképp kinőtte az olcsó kisautóságot. 1,1 millió autót adott el a Hyundai az előző két i10-ből a típus bevezetése, 2008 óta Európában. Ezt a kategóriát és vevőkört a gyár nem akarta feladni a flottafogyasztási átlagon belül nulla széndioxid-kibocsátással kalkulált villanyverzióért, így idén márciustól az i10 harmadik generációja érkezik a magyarországi márkakereskedésekbe. Hegyen-völgyön, városban és autópályán is kipróbáltuk az új Hyundai i10-et.
Image
Fél centivel hosszabb, két centivel alacsonyabb és ugyanennyivel szélesebb elődjénél az új Hyundai i10. Stabilitása mellett arányainak is jót tett a kerekek kitolása is az autó sarkaiba, a tengelytáv 40 milliméterrel hosszabb, mint eddig. Az új külső méretei: 3670x1680x1480 milliméter, 242,5 centis tengelytávval.

Öntudatos, jó kiállású autóvá teszik a motorháztető domborításai és a hűtőnyílások. Formája az én szememnek tetszetős, de nem igazán önálló. Ha valaki az i10-re ebben a türkizkék bevezetőszínben azt mondja, hogy ez az új Ford Ka, simán elhiszem.

Alapszínből tízféle van, de összesen 22 színkombináció létezik. A metálfényezés 135 000 forintos felárára ugyanennyit rátéve a karosszériától eltérő, fekete vagy piros tetőszín is rendelhető.
Nagyon jól fest az i10-et is elérő N Line-vonal. A csomag nem merül ki karosszéria-kiegészítőkben, a sportosabb modell nappali menetfénye is más. A forgópisztoly tárára vagy virágra emlékeztető hatszög helyett három LED-csíkból áll és szerintem a kisautó sokkal dögösebben fest.

Beülés után az első hiányosság a tengelyirányban, ki-be nem állítható kormányoszlop. A minőségi összkép jó, a műszerfalon ismétlődő hatszögek feldobják az utasteret. Felül középen a 8 hüvelyk képátlójú érintőképernyő gyorsan reagál és takaros a képe is. A kilátást javítja az elöl 11, hátul 13 mm-re alacsonyabban húzódó övvonal és a 13,1 helyett 11,9 fokot kitakaró tetőoszlop.
Image
Image
Alapáron ötajtós a Hyundai i10, az ügyesen megoldott ajtóknak köszönhetően hátra ki-beszállva sem lesz oda a méltóságunk. Ebben a méretben említésre érdemes az igény esetén gombnyomásra vagy kurblizással leereszthető hátsó ablak, hátsó elektromos ablakemelőre nem minden gyártó áldoz, ld. a Nissan Micrát és az előző Renault Cliót.

Ázsiai autómárkák kisautóiban ért már kellemes csalódás a térkihasználásukkal, ennek ellenére meglepődtem az i10 helykínálatán. Én elég későn hagytam abba a növést, mégis jól elférek a saját magamnak beállított első ülés mögött. A fejtér átlagos.

Kevesen járnak ötösben ezekkel az autókkal, ennek ellenére kiemelendő, hogy az i10-ből négy- és ötszemélyes is van. Gyermekből hárman becsatolhatják az övüket hátul, ami előbb-utóbb akkor is jól jön, ha a tulajnak nincs három csemetéje.

252 literes a csomagtartó, ami ebben a kategóriában a legjobbak közé tartozik az Uppal és az európai piacról időközben kivont Celerióval egyetemben. Lehajtott üléssel 1050 literesre tágul a mérvadó VDA-norma szerinti méréssel.

A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2020/01/18/hyundai-i10-2020-autoteszt/