A Hyundai Amerikában

A Hyundai Amerikában

Hobbiterepjárók vezetik a Hyundai eladásait.


A Hyundai csoport két autómárka, a Hyundai Motor és a Kia Motors egyre bővülő választékkal rendelkező hobbiterepjárói lettek a legkeresettebb modellek idén az Egyesült Államokban. A Hyundai Motor Group két autógyártója idén összesen 668 328 darab hobbiterepjárót értékesített az Egyesült Államok területén, ami az eddig a világ második legnagyobb autópiacán értékesített 1,2 millió autó 55,4 százalékát teszi ki. Ez jelenti az első olyan alkalmat, amikor a Hyundai és a Kia együttes crossover-eladásai a teljes értékesítés több mint 50 százalékát teszik ki. 2013-ban a hobbiterepjárók részaránya mindössze 30,9 százalékot tett ki ugyanitt.
Image
A Hyundai eddig rekordszámú 333 452 hobbiterepest értékesített, ami az Egyesült Államokban idén eladott teljes autóállomány 51,9 százalékát teszi ki. A crossoverek iránti emelkedő keresletre ennél is árulkodóbb adat, hogy az utóbbi 5 hónap során ez az arány meghaladta a 60 százalékot is. A Kia eközben november végéig kicsivel több, 334 876 hobbiterepjárót tudott eladni, amelynek köszönhetően idén új értékesítési rekorodt állíthat fel az USA piacán. A vállalat legutóbb 2016-ban érte el eddigi legjobb crossover eladásait, amikor 341 567 ilyen jellegű autót tudott egész évben értékesíteni. A Kiánál jelenleg a hobbiterepjárók eladási aránya 59,4 százalék.

A piackutatók szerint a két autógyártó amerikai eladásait elsősorban azok nagy terepjárói vezetik. A Hyundai júniusban vezette be a Palisade modellt az Egyesült Államokban, amiből november végéig 23 082 darabot értékesítettek, míg a Kia Telluride testvérmodellből 52 108 darab fogyott idén. Annak érdekében, hogy a két gyártó megőrizze ezen értékesítési lendületét, még több hobbiterepjáró bevezetésére készülnek. A Kia várhatóan 2020 első negyedévében mutatja be új Seltos kisterepjáróját, míg a Hyundai prémiummárkájaként a Genesis az új GV80 modellt tervezi bevezetni,

Az elemzők szerint a hobbiterepjárók masszív népszerűsége felfelé tolja el az autógyártók termékeinek átlagárait, amely mellett a drágább terepjárók nagyobb árrése magasabb jövedelmezőséget is jelent az autógyárak számára. „A harmadik negyedév végéig a Hyundai autóinak globális átlagos eladási ára 16 ezer dollár volt, ami 9,6 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban” – mondta Jung-mi Nam, a Yuanta Securities Korea elemzője. „Még ha az árfolyamtényezőket nem is számoljuk, ez akkor is 4 százalékos emelkedés.”


Forrás: Dönci Hyundai Blogja