Hírek

Új hibridekkel erősít a Toyota

Alapkivitelben kínált hibrid hajtáslánccal mutatkozott be a Toyota két új, fontos típusa. A Sienna és a Venza egyelőre csak az észak-amerikai piacon lesznek elérhetők, de modern műszaki alapjaiknak köszönhetően globális forgalmazásuk sem kizárt.
Image
Egy nagy múltú buszlimuzin töretlen evolúciós folyamatának új képviselője, valamint egy egykor sikeres, ám átmenetileg feledésbe merült crossover hagyatékának modern felfogásban visszatérő örököse lépett színre május 18-án, a Toyota kettős modellbemutatóján.

Az előbbi mindig is a célszerűség mintapéldánya volt, és most ismét a kategória élére áll a praktikum, a sokoldalúság és a környezetvédelem terén, míg a másik életmód-kombiból avanzsált kifejezetten igényes, karakteres, hiánypótló prémium szabadidőjárművé.
Ami összeköti a két modellt, az a modern TNGA-K padlólemez, annak minden járulékos műszaki előnyével – mindenekelőtt a világszínvonalú hibrid hajtáslánccal – együtt. A Toyota annak idején csak a buszlimuzinok Camry-jeként emlegette a Siennát. Ez több volt sikeres marketing fogásnál: az 1997-ben bevezetett egyterű valóban a népszerű és modern elsőkerék-hajtású szedán padlólemezére épült. Ezt a jó szokását a mai napig megőrizte, így a mostani, negyedik generációs modell az említett szedán, valamint a RAV4 szabadidőjármű által is alkalmazott GA-K padlólemezre épül. Ez pont ugyanolyan kiszámítható, stabil menetjellemzőket, kiváló rugózási és zajkomfortot, valamint kiemelkedő passzív és aktív utasbiztonságot, fejlett vezetőtámogató funkcionalitást biztosít, mint amit az említett rokonoknál megismertünk.

A szabadidőjárművek világszerte kiszorították a piacról az egyterűeket, a Sienna azonban saját fegyverüket fordítja ellenük: dinamikus külső és korszakalkotó belső kialakításával a legdivatosabb crossoverek mellett is megállja a helyét. Előbbit a japán Sinkanszen gyorsvasút ihlette, és nem csak megjelenésében ígér áramvonalas utazást – a légellenállást olyan részletek optimalizálják, mint a hátsó lámpatest aerodinamikusan kialakított háza vagy az integrált tetőspoiler.
Image
Image
Az utastér a prémium sportszedánokban megszokott ergonómiával teszi élménnyé az utazást. Titka a minden eddiginél magasabbra emelt padlókonzol, amelyen tökéletesen kézre esnek az elsődlegesen használt kezelőszervek és tárolófelületek, alá pedig akár egy kisgyerek is bekucorodhatna – természetesen nem menet közben. A padlókonzol a második üléssorban folytatódik, méghozzá nem akármilyen szolgáltatásokkal. Beépített porszívót, hűtő- és fagyasztórekeszt, háztartási eszközök működtetésére alkalmas konnektort, illetve multimédiás kapcsolódásra szolgáló HDMI aljzatot találunk a konzolon.

Ha nyolc ülés helyett beérjük héttel, a motorosan mozgatható, lábmozdulattal vezérelhető oldalsó tolóajtók mögött igazi luxusfotelek várnak, amelyek kihajtható lábtámasszal és 635 milliméteres (!) tologathatósággal teremtenek elképesztő komfortot. Ez ugyanúgy a luxuskategóriát idézi, mint a négyzónás klímaberendezés, a fedélzeti wifi vagy az 1200 wattos, 12 hangszórós JBL audiorendszer opciója, amelyeknek köszönhetően akár üzleti utazójárműként is megállja a helyét.
Image
Kényeztetés terén a Venza is tökéletesen felkészült.

Nem csoda, hiszen a korábban bemutatott japán belpiacos luxus-szabadidőjármű, a Harrier exportpiacokra optimalizált, azzal közös gyártósoron, a japán Takaoka üzemben készülő változatáról van szó, így érvényesülnek a különlegesen kialakított sportos és elegáns megoldásai.


Lekerekített padlókonzol, igényes anyagválasztás és elegáns színkombinációk teremtenek emelkedett hangulatot, a kényelemről dinamikus kialakítású, szellőztetett első ülések, valamint a Lexustól kölcsönzött prémium minőségű S-Flow klímavezérlő rendszer gondoskodnak.
A zajszigetelés kiemelkedő színvonalat képvisel, az elektrokróm kivitelű, rögzített panoráma üvegtető pedig egyetlen gombnyomással elsötétíthető, így vakító napsütésben is komfortosan utazhatunk alatta.

Később minden bizonnyal benzinmotoros hajtásláncot is kapnak, ám jelenleg kizárólag a Camry-ből, illetve a RAV4-ből már ismert, 2.5 literes benzinmotorra épülő öntöltő hibrid hajtáslánc szerepel a Sienna, illetve a Venza palettáján. Mindkét modell rendelhető elektromos összkerékhajtással – a rendszervezérlés a pillanatnyilag leadott forgatónyomaték akár 80 százalékát képes a hátsó tengelyre összpontosítani –, ami különösen a Sienna esetében jelent egyedülálló előnyt a szegmensben.

A buszlimuzin hajtásláncát 243, a crossoverét 219 lóerőre hangolták a mérnökök. Ez 7,1, illetve 5,9 liter/100 km átlagfogyasztással jár együtt – az észak-amerikai norma szerint mért, előzetes értékek nem fordíthatók át minden további nélkül európai mércére, de az támpontot adhat, hogy a Venza fogyasztása összevethető a vele műszakilag rendkívül szoros rokonságot mutató RAV4 Hybrid-ével. A Sienna és a Venza hibrid hajtáslánca ráadásul képes megtanulni a gyakran használt utakat, és ennek alapján felismeri, ha hamarosan lassításra vagy megállásra számíthat. Ilyenkor a gázadás intelligens szabályozásával csökkenti a felesleges energiafelhasználást, illetve átmenetileg megnöveli a fékenergia-visszanyerést – ennek hatása érezhető dimbes-dombos útszakaszon, lakott területen közlekedve.

Elérhetőségeink

CarNet Invest Zrt.

carnet-logo

1097 Budapest, Könyves K. krt.3.

  • Email: iroda[kukac]carnet.hu
  • Telefon: +36 1 801 5701

Friss híreink

1994 - 2019 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely