Hírek

Mit tud a legdrágább Mazda?

Két éven belül megújult a Mazda CX-5. Kipróbáltuk a japán szabadidő-autó csúcsváltozatát. Sportosnak tűnik, de vajon az is?

Meglepőt húzott a Mazda. Alig másfél évvel a második generációs CX-5 bemutatkozása után, a japán gyártó máris hozzányúlt a modellhez.

A 2019-es modellévre számos apró módosítással felfrissített típus új felszereltségi szinttel, új csúcsmodellel is gazdagodott. Kipróbáltuk a Takumi Plus kivitelt.

Látványra nem hoz újat a megújult Mazda CX-5, olyan, ahogy megismertük a 2017-es bemutatón, illetve, amilyenek a korábbi tesztautók is voltak benzinmotorral és dízellel.
Azért vegyük át gyorsan, milyen is a modell: alapvetően elegáns! A cápaszerű orr, a keskeny lámpák, a döntött szélvédő sportosságot kölcsönöznek az autónak, amely ugyanakkor a valóságban igencsak méretes darab. Terepjárósságát az autón körbefutó fényezetlen műanyag betét jelzi, a Takumi Plus felszereltséget pedig a különösen szép, antracit színű 19 colos felnikről lehet azonosítani.
Elődjéhez képest 10 milliméterrel hosszabb és 35 milliméterrel alacsonyabb a második generáció, így 4550 mm hosszú, 1840 mm széles és 1680 mm magas. Ugyanakkor a tengelytávolság változatlanul 2700 milliméteres, miközben elöl és hátul is kissé szélesebb a nyomtáv, mint 2017 előtt.

Barátságos, kifinomult a Mazda CX-5 utastere. Összeszerelésben és a részletek kidolgozásban, anyagválasztásban a prémium modellekhez közelít a belső, ugyanakkor nem jellemző rá a napjainkban tapasztalható technológia lehengerlés. Van ugyan érintőképernyő a középkonzolon (menet közben csak gombokkal működik), de az a ma megszokotthoz képest kicsi. Műszeregysége részben digitális, de nincs hatalmas színes térképkivetítés, csak a fedélzeti számítógép adataira szorítkozik. 2019-re kissé átalakult, így most már a középső sebességjelző lett digitális, az analóg helyett, míg a hőfok- és üzemanyagjelző váltott fordítottan. Ugyanakkor ebben a felszereltségben már nem kis plexire, hanem a szélvédőre vetít a headup display, amelynek képe különösen jó.

A fedélzeti rendszerek kezelése egyszerű, a BMW i-Drive-ra hasonlító, billenő-tekerő-nyomógombbal, az említett központi monitor képe részletes, mérete miatt például a 360 fokos kamerakép befogadásához már mereszteni kell a szemünket. Pedig hasznos a kamerakép, főként hátra, mert a C oszlop nagy területet takar ki a vezető látómezőjéből tolatáskor.

Szellős a Mazda CX-5 utastere, lazán utazhatnak hátul is felnőttek. Ülései egyszerű felépítésűek, de kényelmesek. A ma szokásoshoz képest rövid az ülőlapjuk és oldaltartásuk sem hangsúlyos, mégis amikor két nap alatt több mint ezerötszáz kilométert tettünk meg az autóval, egyszer sem szálltunk ki elgyötörten. Első ülései tág határok között állíthatók minden irányba, és a kormány is jól magunkhoz húzható

Kormányán remek fogás esik, a rajta lévő kezelőszervek működése gyorsan tanulható. A gombok, kapcsolók működése az egész autóban precíz, aprólékos. Alapvetőnek kellene mindenütt lennie, de nem az, ezért is jó érzés, hogy minden ablaknak és a tetőablaknak is van egy gombnyomásos automata funkciója. Az egész belső a tartósságot sugallja.

A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2019/08/16/mazda-cx-5-22-awd-teszt/ 

Elérhetőségeink

CarNet Invest Zrt.

carnet-logo

1097 Budapest, Könyves K. krt.3.

  • Email: iroda[kukac]carnet.hu
  • Telefon: +36 1 801 5701

Friss híreink

2019. szeptember 13.
2019. szeptember 09.
2019. szeptember 06.
2019. szeptember 06.
2019. szeptember 06.
1994 - 2018 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely