Hírek

Bemutatkozik a Ford GT MKII

A Ford és a Multimatic a Goodwood Festival of Speed-en mutatta be a Ford GT Mk II modellt – egy kizárólag versenypálya-használatra tervezett GT-t.

700 lóerős, 3,5 literes EcoBoost motor, versenyeken csiszolt aerodinamika és motorsport-orientált irányíthatóság…

A GT Mk II a Ford Performance és a Multimatic közös fejlesztésével született, felhasználva mindazt a tapasztalatot, amit a Ford összegyűjtött a FIA Hosszútávú Világbajnokságban és az IMSA WeatherTech SportsCar Bajnokságban sikeresen szereplő Ford GT versenyautókkal kapcsolatban. Izgalmas csavar, hogy mindezek ellenére a GT Mk II-t a különféle versenysorozatok szabályrendszerétől, előírásaitól és korlátozásaitól függetlenül tervezték.
“A GT Mk II a Ford GT teljes teljesítmény-potenciálját felszabadítja, hiszen nem kötik a versenyeket szabályozó testületek mesterséges korlátozásai,” nyilatkozta Hau Thai-Tang, a Ford termékfejlesztési és értékesítési főmunkatársa. “A GT-tulajdonosok így tapasztalhatják meg a lehető legélethűbben a Le Mans-győztes versenygépünk erejét, és azt a magával ragadó érzést, amikor egy ilyen autóval száguldanak át a célvonalon.”

A mindössze 45 példányban készülő, 1,2 millió dolláros kezdő áron kínált autó a GT-család legújabb tagja a 2016-os Le Mans 24 órás futamot megnyerő versenygép és a Ford GT szupersportkocsi mellett.
“Eddig nem volt mód arra, hogy teljes mélységében kibontsuk a GT-ben rejlő hihetetlen teljesítményt,” mondta el Larry Holt, a Multimatic technikai vezetője. “Az országúti modellre nyilvánvalóan a közúti közlekedés előírásai vonatkoznak, a versenyváltozat esetében pedig a teljesítmény-kiegyenlítés szabályai miatt 150 lóerőt le kellett faragni az országúti modell teljesítményéből. Az Mk II világos választ ad arra a gyakran felmerülő kérdésre, hogy milyen is lenne egy autó a korlátozások nélkül. Ilyen.”

Az Ontario állambeli Markhamban készülő Mk II élete a ‘normál’ Ford GT-üzemben kezdődik, majd átszállítják a Multimatic Motorsports speciális műhelyébe, ahol Ford GT Mk II-vé nemesül.
Mindenből a legjobbat

A Ford GT Mk II tervezői az aerodinamika és a motor tökéletesítésére összpontosítva mind az országúti GT szupersportkocsiból, mind a GT versenyautóból átvették a legjobb megoldásokat. Ezek jó része már a világ legkeményebb hosszútávú futamain is bizonyított.

A nagyméretű, kétrészes hátsó légterelő szárny a Ford GT versenyautó leszorító erejét kínálja. A hátsó tengelyek extra terhelését új első splitter és diffúzor egyensúlyozza ki.
Az agresszív aerodinamikai változtatásoknak köszönhetően a GT Mk II több mint 400 százalékkal nagyobb leszorító erőt termel, mint a Ford GT, miközben a versenyek világában már bizonyított futóművel és a Michelin Pilot Sport versenygumikkal több mint 2G oldalirányú gyorsulás mellett is stabil marad.

A GT Mk II könnyebb és agilisabb is lett. A mérnökök elhagyták az utcai változat állítható hasmagasságát és kiválasztható üzemmódjait, ami mintegy 90 kilogramm tömegcsökkentést eredményezett. Az ötféleképpen beállítható DSSV lengéscsillapítók alacsonyabb, fix hasmagasságot biztosítanak; ez nemcsak az irányíthatóságot javítja, hanem a lehető leghatékonyabb aerodinamikai teljesítményt is biztosítja.

A Ford GT Mk II-ben ugyanazt a 3,5 literes EcoBoost motort találjuk, ami a Ford GT országúti és versenyautó-változatát is hajtja, de mivel az Mk II-re semmilyen korlátozó előírás nem vonatkozik, a blokk 200 lóerővel nagyobb teljesítményt ad le, mint a versenygép, így az Mk II a Ford GT legerősebb változata. A 3.5 EcoBoost erőforráshoz ugyanaz a hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltó csatlakozik, mint ami a Ford GT-ben is működik, de ezt az egységet kifejezetten versenypálya-használatra kalibrálták.

Hogy az erőhöz állóképesség is társuljon, az Mk II motorja innovatív hűtést kapott, amelynek fontos része a kívülre felszerelt, vízpermet-hűtésű, nagy kapacitású töltőlevegő-hűtő. Magas hőmérsékleti tartományokban a vízpermetezés automatikusan aktiválódik, így a Ford GT Mk II teljesítménye ilyenkor is egyenletesen magas marad.

A versenyautók gépháztető-szívótorkára emlékeztető légbeömlő kapott helyet a tetőn; ez táplálja az Mk II kiegészítő motor-, tengelykapcsoló- és sebességváltó-hűtőit, hogy az autó a legextrémebb pályanapokon is optimális hűtést kapjon.
A nagyobb motorteljesítményhez komolyabb megállító erő is jár. Az Mk II fékhatása a GT versenyváltozathoz fogható, és a gép megkapta az utcai változat karbon-kerámia fékjeit, így a 15,5 colos első és a 14,1 colos hátsó Brembo egységeket is. A masszív tárcsákat egyedi megjelenésű, kovácsolt alumínium keréktárcsák rejtik, amelyeken Michelin Pilot Sport GT versenygumik feszülnek.

Az Mk II orrkiképzése és motorházteteje hasonló az utcai változatéhoz, akárcsak a jellegzetes nappali menetvilágítással kiegészített, stílusos Ford GT-fényszórók.

Az utastérben személyre szabott Sparco versenyülést találunk, hatpontos versenyhevederekkel; az utasülés opcionális. A versenypályán száguldó sofőrt egy teljes értékű MoTeC adatgyűjtő rendszer látja el friss információval, és a berendezés kijelzője a tolatókamera képernyőjeként is funkcionál.

A GT család legújabb tagja

A Goodwoodban először 2017-ben színre lépő sorozatgyártású Ford GT a márka eddigi legfejlettebb és legexkluzívabb országúti modellje, éppen ezért világszerte mindössze 250 darabot építenek belőle évente.

A Le Mans 24 órás versenyre megalkotott Ford GT versenyautó hatalmas sikert hozott a Fordnak, hiszen már első, 2016-os pályára lépése alkalmával első helyen végzett a GTE Pro géposztályban – pontosan 50 évvel azután, hogy a Ford GT40 megszerezte négyből első győzelmét Le Mans-ban.

A Ford befejezte a versenyzést a FIA Hosszútávú Világbajnokság 2019-es Le Mans-futam GTE Pro géposztályában. A Ford GT-k azonban továbbra is rajthoz állnak majd az IMSA szezonban, amelynek csúcs az októberi Road Atlanta lesz.

A GT Mk II nyilvános bemutatkozását a Goodwood Festival of Speed szupersportkocsi-géposztályba való nevezéssel szervezte meg a Ford, és az autót közvetlenül a Multimatictól vehetik meg a vásárlók. Aki szeretne egy Mk II-est, az a FordGTMkII.com linken keresztül léphet kapcsolatba a Multimatic vállalattal.


A Ford Motor Company

A Ford Motor Company globális vállalat, amelynek központja a Michigan állambeli Dearborn. A vállalat tevékenységi köre a Ford személyautók, haszongépjárművek, városi terepjárók (SUV) és elektromos hajtású autók, valamint a Lincoln luxusautók tervezése, gyártása, értékesítése, szervizelése és a velük kapcsolatos szolgáltatások biztosítása. A vállalat a Ford Motor Credit Company révén pénzügyi szolgáltatásokat is nyújt. A Ford vezető szerepre törekszik az elektromos autók, az önvezető járművek és a mobilitás területén. A Ford mintegy 199.000 embert foglalkoztat világszerte. Amennyiben több információra van szüksége a Fordról, termékeiről vagy a Ford Motor Credit Company vállalatról, kérjük, keresse fel a www.corporate.ford.com vagy a www.ford.hu honlapot.

A saját tulajdonú vállalatokban körülbelül 53.000 alkalmazottat, az összevont, illetve nem összevont közös vállalkozásokkal együtt pedig mintegy 67.000 embert foglalkoztató Ford Európa felel a Ford márkához tartozó autók gyártásáért, értékesítéséért és karbantartásáért Európa 50 piacán. A Ford Motor Credit Company mellett a Ford Európa üzleti tevékenysége magában foglalja a Ford Ügyfélszolgálat és 24 gyártóüzem (16 saját tulajdonú vagy összevont közös vállalat és 8 nem összevont közös vállalkozás) működtetését. Az első Ford autókat 1903-ban szállították Európába – ugyanabban az évben, amikor a Ford Motor Companyt alapították. Az európai gyártás 1911-ben indult meg.
1994 - 2018 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely