Hírek

Tíz új elektromos hajtású járművet vezet be a Toyota 2020-ig

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 
A környezetbarát hibrid elektromos modelljeiről ismert, és a világ vezető prémium hibrid márkájaként ismert Lexus-t is jegyző Toyota a a Pekingi Autószalonon bejelentette, hogy tervei szerint 2019-ben kezdi forgalmazni a kínai piacon a Corolla és a Levin modellek plug-in hibrid (PHEV) hajtású változatait, 2020-ban pedig a kínai vásárlók már a C-HR/IZOA kompakt SUV akkumulátoros elektromos (BEV) hajtású kivitelét is megvásárolhatják. A Toyota tíz új, részben vagy teljesen elektromos hajtású járművet is bevezet a részben vagy teljesen elektromos autók mihamarabbi elterjedését szigorú és ambiciózus szabályozással is támogató, e tekintetben a világ legfejlettebjének számító kínai piacon 2020 végéig. Mindemellett a vállalat tovább fokozza a (hajtáslánc-komponens) elektromotorok, akkumulátorok, feszültség-átalakítók és egyéb, az elektromos hajtás részét képező technológiák helyi gyártását, még inkább felgyorsítva ezzel az elektromos autók elterjedését Kínában.

A vezető zöld autógyártónak tartott Toyota a világ egyik legfontosabb autóipari eseményének számító Pekingi Autószalon első napján mutatta be a hosszú évek óta a világ legnépszerűbb autójának bizonyuló Corolla, és a Levin PHEV-változatait (ezek kifejlesztésére egyébiránt két évvel ezelőtt, épp a Pekingi Autószalonon tett ígéretet a gyártó). Mindkét modell 50 kilométert vagy akár annál is nagyobb távolságot képes megtenni tisztán elektromos hajtással, és 2019-ben a vállalat megkezdi e két jármű kínai gyártását, így ez lesz a két első olyan Toyota PHEV, amelyek nem Japánban készülnek. Leleplezésre került emellett az Európában minden előzetes várakozást felülmúlóan sikeres, hazánkban is 85%-ban hibrid elektromos hajtással gazdára találó C-HR akkumulátoros elektromos változata is, amelyet Kínában C-HR (gyártó: GAC Toyota Motor Co., Ltd.) és IZOA (gyártó: FAW Toyota Motor Sales Co., Ltd.) néven is forgalmaznak. A 2020-ban érkező modell(pár) műszaki paraméterei (hatótáv, töltési idő, stb.) későbbre várhatóak, hasonlóan a Corollán, Levinen és C-HR-en kívül 2020-ig bemutatásra kerülő további 7 részben vagy teljesen elektromos hajtású modellel kapcsolatos információkhoz.

Az elektromos hajtás szélesebb körű elterjedése érdekében a Toyota már jó ideje együttműködik kínai partnereivel és a Toyota Csoport kínai tagjaival, hogy kiépítse a legfontosabb komponensek helyi gyártási bázisát. E folyamat 2015-ben kezdődött, amikor a Toyota Motor (Changshu) Auto Parts Co., Ltd. megkezdte a hibrid modellekhez szánt hibrid hajtáslánc-részegységek termelését. Mivel a Toyota az elektromos autók iránti kínai kereslet növekedésére számít, nemrégiben nekilátott előkészíteni a nikkel-metál-hidrid akkumulátorok gyártásának bővítését, így a Sinogy Toyota Automotive Energy System Co., Ltd. (STAES) és a Corun PEVE Automotive Battery Co., Ltd. (CPAB) üzemeiben 2020-ra már évente 220.000 darab ilyen akkumulátor készül majd.

A Toyota azonban nemcsak gyártási kapacitásait növeli Kínában, hanem kutatás-fejlesztési tevékenységét is bővíti. A tervek szerint 2020-ban kezd majd működni a Toyota Motor Engineering & Manufacturing (China) Co., Ltd. (TMEC) vállalat (a Toyota kínai K+F létesítménye) új akkumulátor-tesztelő üzeme, amelynek feladata az elektromos autókhoz szánt akkumulátorok vizsgálata lesz.

A Toyota 2017-ben kezdte meg a Kínában gyártott hibrid-részegységeket is tartalmazó Corolla Hybrid és Levin Hybrid modellek helyi forgalmazását, s ennek köszönhetően tavaly mintegy 140.000 elektromos hajtású járművet értékesített az ázsiai országban. Ezzel együtt már körülbelül 350.000 darabra nőtt a Kínában eddig eladott elektromos autók száma, és a Toyota arra készül, hogy a közeljövőben látványosan bővíti az ilyen modellek kínálatát. Ami az üzemanyagcellás (FCEV) hajtást illeti, a Toyota folyamatosan vizsgálja e járművek kínai forgalmazásának lehetőségeit. Tavaly vette kezdetét Kínában a Mirai FCEV három éven át tartó kísérleti tesztprogramja, ami mostanra az üzemanyagcellás haszongépjárművek és buszok megvalósíthatósági tanulmányaival is kibővült.

„Következetesen és magabiztosan dolgozunk környezetvédelmi stratégiánk megvalósításán Kínában, amely a villamosítás szempontjából a világ legfejlettebb országának számít.” - fogalmaz Kazuhiro Kobsyashi, a Toyota kínai régióért felelős ügyvezetője és vezérigazgatója.

1994 - 2018 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely