Hírek

Fernando Alonso a Toyotához igazol?

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 



A Toyota Gazoo Racing véglegesítette a 2018-2019-es FIA Hosszútávú Világbajnokságon (WEC) indított pilótáinak névsorát, amelyen Fernando Alonso is szerepel. A csapat hivatalosan is benyújtotta nevezési listáját az Automobile Club de l’Ouest szervezetnek, amely szerint a Toyota a 2018-2019-es évad mind a nyolc futamán két hibrid hajtású versenyautóval áll rajthoz. A Toyota Gazoo Racing egyértelmű célkitűzése a győzelem a Le Mans 24 órás futamon és a WEC Világbajnokságon.


A Toyota Gazoo Racing újra az 1000 lóerős TS050 Hybrid géppel versenyez majd, amely a tavalyi kilenc futamból ötöt megnyert. A környezetbarát hibrid elektromos technológia fejlesztése továbbra is fontos eleme marad a Toyota versenyprogramjának, hiszen a márka arra törekszik, hogy a motorsportot is bevonja az egyre jobb közúti autók alkotásának folyamatába. A két TS050 Hybrid versenygép végleges nevezési listája alapján a 7. rajtszámú autót most is Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López vezeti. A 8. rajtszámú TS050 Hybrid pilótái Sébastien Buemi és Kazuki Nakajima lesznek, akikhez idén a Formula 1 kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso is csatlakozik.

A 36 éves Fernando májusban, a Spa-Francorchamps pályán debütál majd az LMP1-ben, és a 2018-2019-es szezon minden futamán pályára lép, amelyek nem ütköznek Formula 1-es kötelességeivel. Anthony Davidson, aki öt futamot nyert 2017-ben Sébastien és Kazuki oldalán, továbbra is a csapat fontos tagja marad, és a világbajnokságban szerzett gazdag tapasztalatait új szerepkörében, tartalék és fejlesztési pilótaként hasznosítja majd. A Le Mans kétszeres bajnoka, Alex Wurz a csapat tanácsadójaként és nagyköveteként folytatja munkáját.

“Már nagyon várom, hogy lássam, milyen eredményt ér el a TOYOTA GAZOO Racing, amikor pilótáink és csapatunk minden tagja felhasználja azt a tapasztalatot, amit eddig szereztek a hosszútávú versenyzés világában, és mindez Fernando tudásával is kiegészül majd. Ez a lehetőség az egész csapatot izgalomban tartja. A WEC versenysorozat – és persze a kemény Le Mans 24 órás futam – során a TOYOTA GAZOO Racing mindent megtesz majd, hogy Fernandoval megerősödve a lehető legtöbb pontot gyűjtse be a bajnokságban.”- fogalmaz Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnöke.
 
“Az idei WEC szezon már csak azért is különleges lesz, mert két futamot is rendeznek Le Mans-ban. Úgy érzem, most nagyon ütős versenyzőgárdával állunk ki; Fernando ugyan újoncnak számít a WEC-ben, de ezt bőven ellensúlyozza az élvonalbeli autóversenyzőként szerzett sok évnyi tapasztalata és a tempó, amit már megszokhattunk tőle. Mind izgatottan várjuk, hogy együtt dolgozhassunk vele, de a hosszútávú versenyzés csapatmunka, és jól tudjuk, hogy minden pilótánk a lehető legjobb teljesítményt nyújtja majd. Szeretném megköszönni Anthonynak, hogy a nehéz körülmények közt is profi módon teljesített, és hogy továbbra is pilótagárdánk erős oszlopa marad; azt hiszem, ebben az idényben is bőven akad majd dolga.”- teszi hozzá Hisatake Murata, a Toyota versenycsapatának elnöke.

Fernando Alonso is megszólalt a számára új versenysorozatban való részvétele kapcsán: “Izgatott vagyok, hiszen életemben először állhatok rajthoz a Le Mans 24 órás futamon. Ezt a versenyt már régóta figyelemmel követem, és mindig is arra vágytam, hogy egyszer én is részt vehessek rajta. A hosszútávú versenyek nagyon különböznek attól, amit eddig csináltam, és ez érdekes kihívást jelent. Már nagyon várom, hogy együtt dolgozhassak Sébastiennel és Kazukival, és hogy tanulhassak tőlük, hiszen mindketten nagyon tapasztalt hosszútávú versenyzők. Az idei év a tanulásról szól számomra, de készen állok a kihívásra, és már alig várom a rajtot!"

A Hiluxot egy Stop/Start funkcióval is kiegészített 2.4 D-4D dízelmotor hajtja, amely rendkívül csekély fogyasztás mellett is magas forgatónyomatékot ad le az alacsony és a közepes fordulatszám-tartományokban. A 2,4 literes D-4D blokk teljesítménye 110 kW/150 DIN LE 3.400 1/perc fordulatszámon, forgatónyomatéka pedig 400 Nm 1.600-2.000 1/perc fordulatszám között; a motor átlagos üzemanyag-fogyasztása 6,8 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig mindössze 178 g/km. A Hilux kiválóan megfelel a szabadidős, üzleti és kettős célú felhasználás elvárásainak, amit az értékesítési adatok is hűen tükröznek: tavaly 41.044 darab kelt el az autóból Európában, és ez az eredmény még a 2007-ben felállított 40.104 darabos értékesítési rekordot is túlszárnyalja.
A PILÓTÁK
Mike Conway
Születési hely, idő: Nagy-Britannia, Sevenoaks, 1983. aug. 19.
Első Le Mans futam: 2013
Le Mans startok: 4
Legjobb eredmény Le Mans-ban: 2. helyezés (2016)
WEC startok: 37
WEC győzelmek: 2
Legjobb WEC szezon: 3. helyezés (2016)
 
Kamui Kobayashi
Születési hely, idő: Japán, Hyogo, 1986. szept. 13.
Első Le Mans futam: 2013
Le Mans startok: 3
Legjobb eredmény Le Mans-ban: 2. helyezés (2016)
WEC startok: 26
WEC győzelmek: 1
Legjobb WEC szezon: 3. helyezés (2016)
 
José María López
Születési hely, idő: Argentina, Río Tercero, 1983. ápr. 26.
Első Le Mans futam: 2017
Le Mans startok: 1
Legjobb eredmény Le Mans-ban: n/a
WEC startok: 8
WEC győzelmek: 0
Legjobb WEC szezon: 6. helyezés (2017)
Sébastien Buemi
Születési hely, idő: Svájc, Aigle, 1988. okt. 31.
Első Le Mans futam: 2012
Le Mans startok: 6
Legjobb eredmény Le Mans-ban: 2. helyezés (2013)
WEC startok: 43
WEC győzelmek: 5
Legjobb WEC szezon: 1. helyezés (2014)

Kazuki Nakajima
Születési hely, idő: Japán, Okazaki, 1985. jan. 11.
Első Le Mans futam: 2012
Le Mans startok: 6
Legjobb eredmény Le Mans-ban: 4. helyezés (2013)
WEC startok: 37
WEC győzelmek: 7
Legjobb WEC szezon: 2. helyezés (2017)
 
Fernando Alonso
Születési hely, idő: Spanyolország, Ovideo, 1981. július 29.
Első Le Mans futam: 2018
Le Mans startok: 0
Legjobb eredmény Le Mans-ban: n/a
WEC startok: 0
WEC győzelmek: 0
Legjobb WEC szezon: n/a

A TOYOTA GAZOO Racing a Hosszútávú Világbajnokságon
A TOYOTA először 1983-ban indult a FIA Hosszútávú Világbajnokságán (World Endurance Championship), s ezt követően hosszú időn át rész vett a sorozat versenyein. 1985 óta a TOYOTA autói összesen 19 alkalommal álltak rajthoz a Le Mans-i viadalon, és ötször végeztek második helyen a versenysorozatban. 2012-ben a TOYOTA visszatért a hosszú távú versenyek világába, méghozzá úgy, hogy a hibrid hajtásláncokat a TOYOTA Higashi-Fuji Műszaki Központ fejlesztette, a futómű és a karosszéria pedig a TOYOTA Motorsport GmbH munkája volt. A multinacionális csapatban a Toyota számos motorsport- és hibrid-szakértője dolgozik, akik az itt szerzett tapasztalatukat a közúti autók tervezésénél is hatékonyan hasznosítják. 2012 óta a TOYOTA szerzett már gyártói és egyéni világbajnoki címet, és 48 WEC-futamon indult, ahol 14 pole pozíciót és 16 futamgyőzelmet szerzett, és versenyzői összesen 41 alkalommal állhattak fel a dobogóra.
1994 - 2018 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely